menuline menuline menuline menuline menuline menuline
Wyszukiwarka

W sprawie kreta Kalisza 08-04-2008
- W grupie policjantów, którzy badali sprawę Krzysztofa Olewnika był "kret", czyli osoba działająca w policji i służąca komuś innemu - powiedział na antenie TVN24 Ryszard Kalisz, były minister spraw wewnętrznych.

Czy Ryszardowi Kaliszowi chodziło o funkcjonariusza Mirosława G., z tej grupy, który miał udzielać informacji prywatnemu detektywowi Marcinowi Popowskiemu? Popowski przecież współpracował z Włodzimierzem Olewnikiem a nie porywaczami, jak insynuował w domyśle Kalisz.
Funkcjonariusz Mirosław G.  nie został jednak jeszcze skazany. Spędził w areszcie 3 miesiące. Obecnie toczy się w sądzie jego sprawa o ujawnienie tajemnicy służbowej, ale nie dotyczy to przekazania informacji związanej ze śledztwem związanym z porwaniem Krzysztofa Olewnika. Mirosław G. miał podać informację do kogo należy samochód o konkretnym numerze rejestracyjnym.

W rozmowie Mirosław G. twierdzi, że sporządził analizę akt operacyjnych prowadzonych przez grupę kierowaną przez Remigiusza Mindę w Radomiu.

- Wielokrotnie  zgłaszałem kierownikowi grupy Grzegorzowi K. uwagi dotyczące pomijania niektórych wątków, których wyjaśnienie byłoby wskazane - mówi Mirosałw G. -  Szef  specjalnej grupy CBŚ Grzegorz K. miał przez cały czas lansować wersję samouprowadzenia.

  Grzegorz K. nadal pracuje w Komendzie Głównej Policji.

(25) komentarzy / + dodaj komentarz
Kalisz to manipulant
Autor: kaśka
2008-04-08 23:54:51
I wylewa krokodyle łzy w sprawie Blidy

Kto dla Kogo
Autor: Gal
2008-04-08 23:55:48
Detektyw, na prośbę rodziny Olewników i posła Jerzego Dziewulskiego przeanalizowal materialy dotyczące śledztwa a także zebral informacje z miasta i od swoich informatorów. Wiedzą, która mogła się przyczynić do ustalenia sprawców podzielil sie z insp Mirosławem G., który to sporzadzil z tego notatke służbową. Zamiast przesluchac i wlaczyć osobe detektywa, wzięto go na podsluch pod fikcyjnym zarzutem udziału w porwaniu (potrzebna byla zgoda Sądu). Przez 9 miesiecy sluchano jego i zaslaniano sie jego sprawa jak parasolem. Bylo to celeowe dzialanie takich ludzi jak szef CBS Czerwinski, prokurator Ordanik i Onyszczuk, Grzegorz Korsan CBS, Ryszard Kalisz powiązany z sldowskim notablem z Plocka Korytowskim.Tropy prowadzily do Orlenu i SLD...

Ten detektyw wyżej, co to przeanalizował, a potem miał kłopoty,
Autor: Iw
2008-04-09 01:11:10
to Marcin Popowski?

Bardzo mnie ciekawi treść tej notatki Mirosława G. na temat ustaleń Popowskiego. Bo w niej musiało być coś alarmującego, cos co trafiało w sedno - albo szło za daleko, zdaniem sprawców. Bo to jednak ryzyko, montowac taką aferę i neutralizować w areszcie niewinnych ludzi pod byle pretekstem, żeby odsunąc ich od tematu.
Tam musiało być coś bardzo istotnego.


Mnie najbardziej interesuje ten fakt, jak niedaleko odeszliśmy od gminnej kliki z czasów Gierka. Tyle, że tamte partyjno-milicyjne układy, otoczone małomiasteczkową zawiścią przerosła teraz mafia, a w pejzażu wyrośli jeszcze lokalni biznesmeni.

Brochwicz o Krecie
Autor: chill
2008-04-09 09:05:52
Nie zgadza się z nim pełnomocnik rodziny Olewników Wojciech Brochwicz. - Gdy znalazł się policjant, który próbował wątki wyjaśniać, to zrobiono z niego \"kreta\" i wsadzono do więzienia - mówił dziś w TVN24. - Nic o nim więcej nie wiem. Myślę, że w tej sprawie był uczciwy. Jedyny, który stosował może niekonwencjonalne metody, ale skuteczne. Jedyny, który chciał tą sprawę wyjaśnić.

Brochwicz akurat do wiarygodnych nie należy....
Autor: bx
2008-04-09 10:32:08
ja w tej sprawie wierzę tylko Latkowskiemu.

I GRATULUJĘ (ze smutkiem kierowanym w strone rodziny Olewińskich). Pana program, Sylwku, TRĄBIŁ o tej sprawie już daaaaaawno.

ZASTANÓWMY sie co się stało, że nagle mega-media podjęły temat?

Przecież nie dlatego, że sie ktoś powiesił!!!! Może dlatego, że skoro sie powiesił to nic wiecej nie powie?

Tu powinno wejść CBA
Autor: kr_z
2008-04-09 12:09:37
korupcją śmierdzi

Jeśli już GW szeroko o tym pisze i kopie pod Kaliszem...
Autor: FFWD
2008-04-09 20:08:01
to znaczy, że chyba już zmienili orientacje ;-) Trwa dożynanie resztek po SLD. Teraz oni będą kozłami ofiarnymi. To akurat zmartwieniem nie jest bo już dawno wielu z nich powinno trafić w kazamaty. Szykują się do nowego przetasowania i dwuwładzy w Sejmie? I pytanie retoryczne czy każdy najwyższy dostojnik w Polsce musi paradować w mycce??? Bez tego pewnie nie da się wleźć na stolec. I kto tu rządzi??? Onegdaj królowie i królewięta dumnie nosili korony. Piękne to były czasy ;-(

Jak pan skomentuje haniebny wpis Azraela?
Autor: polo
2008-04-10 13:12:06
Sprawa Olewnika: gdzie szukać rozwiązania?
To jest: Azrael
Autor: Azrael, czw, 10/04/2008 - 10:28

Mamy festiwal medialny sprawy śmierci Krzysztofa Olewnika, w którym jest wielu aktorów. Od samej rodziny, która wyjątkowo chętnie występuje przed mediami, poprzez polityków, komentatorów, na prokuratorach kończąc.

To, że postępowanie, dochodzenie prokuratorów i prace operacyjne policji były prowadzone co najmniej dziwne – jest oczywiście poza dyskusją. Jak również to, że osoby nadzorujące te służby, zarówno za czasów rządów SLD, jak i póżniej – Prawa i Sprawiedliwości, nie dopełniły obowiązków – też już jest jasne.

Problem jest jednak, być może też trochę inny, na co zresztą wskazują wypowiedzi samej rodziny Krzysztofa Olewnika. Danuta Olewnik- Cieplińska, siostra zamordowanego powiedziała w trakcie programu telewizyjnego, że, cytuję - „ Przegraliśmy Krzysztofa”…

Rozwiązania sprawy porwania należy szukać nie tylko w skandalicznej działalności prokuratorów i policji – najpierw płockich, później radomskich i warszawskich – ale również w samej rodzinie.
Przypomnijmy, że Olewnik został porwany w kilka godzin po imprezie, popijawie, zorganizowanej przez jego ojca, dla syna i jego kolegów – właśnie policjantów, i to nie szeregowych.

Bardzo by, chciał, aby dociekliwi dziennikarze śledczy, zajęli się interesami ojca Olewnika, jego koneksjami w środowisku lokalnym, tym, z kim robił interesy – i jakie to były interesy. Czy Olewnik senior prowadził interesy legalnie (zakładam, że tak), czy może jednak nie, czy może był pod presją, pod którą się ugiął, a może jednak był członkiem małego, lokalnego układu, małej lokalnej sitwy.

Wyrok na bezpośrednich wykonawców już zapadł – i nie jest kwestionowany, poza wymiarem wyroku dla żony głównego sprawcy. Olewnikowie jednak twierdzą, że ktoś za tym stał, ktoś kto był mocodawcą.
Nie wierzę, że nie mają podejrzeń.

Małe lokalne układziki działały, działają i będą działać, wyjaśnienie mechanizmu śmierci Krzysztofa Olewnika jest bardzo ważne.

Na dzień dzisiejszy nie wygląda to tylko na sprawę dotyczącą okupu. Wygląda to na zemstę, za niedopełnienie zobowiązań. Czyich? Jest to zadanie nie tylko dla policji i prokuratury.

Azrael

Do poprzedniego komentatora Galla
Autor: ten sam
2008-04-11 00:28:15
Czy wiesz co robi teraz wspaniały , błyskotliwy i \"wpływowy\" prok. Ordanik ?? było ich 3 - Iwanicki Jerzy , Kuciński i Ordanik

Popowski to jednak menda
Autor: wiktor
2008-04-12 05:32:45
Ten niby detektyw w piątek w Magazynie 24 Godziny w TVN24 wykorzystał sprawę Olewnika żeby oskarżyć Kaczmarka, Kornatowskiego i Marca o narażenie życia policjantów i dobro śledztwa. Powinni go pozwać do sądu. Popowski mówił w wywiadzie dla Gazety Finansowej, ze przez to, ze Kaczmarek przeniósł śledztwo do Olsztyna to jeszcze dłużej siedział w areszcie. I teraz pomawia Kaczmarka zeby sie zemścić i wykorzystuje do tego sprawe Olwenika, co za menda...brak słow, a już człowiek myślał ze to tylko Rutkowski jest taki...

Wiktorek na czyich jesteś usługach? Płatnika z Wybrzeża?
Autor: PSP II
2008-04-13 00:04:24
Bardzo dobrze powiedzial Popowski, jak sie mają ustalanie jakis nr rejestracyjnych czy jakis tam innych bzdetnych danych do tego jakie informacje ze sledztwa przekazywali Kornatowski czy Kaczmarek. Wszyscy pamietamy rozmowe o zębach z Netzlem. I co im zrobiono? A chodzilo o chyba nie mała kase, skoro mowili ze ich gruby mocodawca z Wybrzeza i dobry platnik. Obłudniku Wiktorku obudź się. I naucz się uważnie czytac (szczególnie G Finansową), cytować a co najważniejsze rozumieć.

Areszt przed wyrokiem. Skandal!
Autor: Jadzia
2008-04-13 00:16:02
Sądy nie czytaja akt i ślepo wierzom prokuratorom,
o czyims zyciu decyduja asesorzy. Nie ma nad tym zadnej kontroli. To jest skandal wymiaru sprawiedliwosci. Jak to jest ze jako podejrzany nie mogl zapoznac sie z aktami wlasnej sprawy??? Zatrzymany 2 lata temu a do dzisiaj nie bylo ani jednej sprawy! Odbyl kare przed wyrokiem? To sa jaja. Zarzuty za pomaganie ludziom i jakies dane samochodow!! Trzymaj sie CHLOPIE!
Jaka to linia: DAJCIE CZŁOWIEKA A PARAGRAF SIĘ ZNAJDZIE!!??Znów wracamy do tych czasów?

Pandora
Autor: Policjant
2008-04-13 00:19:42
Popowski jest kozak. Otworzyl puszkę Pandory i miejmy nadzieję, że doprowadzi do do dużego przewietrzenia tej skostniałej instytucji. Moze nadeszla pora zmiany warty Panowie Generałowie z czasów SB! Mam nadzieję, że ma już opiekę \"Duchów\" i nic mu się nie stanie. W naszej fimie masz wielu przyjaciół, bo prawde powiedziałeś, chociaz dla niektórych bolesną.
Powodzenia.

PSP II czy igorek przypadkiem ? , masz schizofrenię?
Autor: wiktor
2008-04-13 16:21:03
A CO MA PIERNIK DO WIATRAKA ? Myślisz choć trochę? Gdzie Kaczmarek i Kornatowski narazili życie policjantów i jakich to policjantów?? A śledztwo w sprawie Krauzego?? Przecież to śledztwo spieprzył Engelking pokazując materiały ze śledztwa na konferencji prasowej. I w ogóle jak można powiedzieć jak ta menda Popowski, że dla niego to jest niewyobrażalne że ktoś został mniej opluty od niego. A co jemu zrobił takiego Kaczmarek czy Marzec czy Kornatowski?? Oni go wsadzili do aresztu na 9 miesięcy czy co?? Ze ma do nich jakieś wąty i oni też powinni być tak jak on opluwani??

Dobrze zrobil Popowski, że zostal dopuszczony do głosu i ujawnia
Autor: KJ
2008-04-14 02:00:07
sitwę w KGP. Wszyscy Policjanci powinni się cieszyć, bo tyle ile w ostatnim czasie wyrządzono krzywdy w wizerunku Policji to głowa mała. Mamy poblokowane etety bo koledzy kolegów siedzą na dyrektorskich stołkach, biorą premie i tuszują sprawy swoim kolegom od grubych interesow. To też wstyd dla mojej firmy, że tacy ludzi ejak Marzec czy Kornatowski uprzedzali o akcji CBA, te żenujące ich rozmowy. Uprzedzanie Honoratki Kaczmarek. Farsa! Aż nie chce sie pracować. Trzeba było już dawno zrobic czystkę a nie emrytów ciagle do pracy na nowo przyjmowac. Nawet się nie dziwię, że ma żal do decydentów. Ludzie za gorsze rzeczy nie powąchali nawet tego aparatu sprawiedliwości. Nie masz racji Wiktor. Pozdrawiam.

a co z układem adwokacko-prokuratorskim w sprawie Olewnika?
Autor: JM
2008-04-14 21:41:11
czy ktoś zbada jeszcze wpływy adw. A. Kościuk-Kalus, siostry mordercy Kościuka, na jego pierwsze wypuszczenie z aresztu w 2005 roku? To odbyło się dosyć dziwnym trybem, jak wieść z wielu stron niesie! I co dalej z tym faktem, nic?

Artykuł w GP
Autor: krecik
2008-04-19 10:46:13
A jak Pan Panie Sylwestrze odnosi sie do tego tekstu z GP:
\"Minister Ćwiąkalski awansował prokuratorów, którzy w latach 2003-2004
nadzorowali nieudolnie prowadzone śledztwo w sprawie Krzysztofa Olewnika

Dlaczego sprawę Krzysztofa Olewnika nadzorują ci sami prokuratorzy, którzy zajmowali się śledztwem dotyczącym uprowadzenia i zabójstwa biznesmena w czasie, gdy popełniano w nim błędy? Danuta Olewnik, siostra Krzysztofa, powiedziała `Niezależnej\', że jest zdziwiona, że sprawę nadzorują ci sami ludzie. Dlaczego minister po publikacjach w `GP\' i `Niezależnej\' nie zmienił tych prokuratorów?


Jak już informowaliśmy, w lipcu 2003 roku, gdy rodzina Olewników przekazała okup porywaczom, szefem Prokuratury Okręgowej w Warszawie, nadzorującej śledztwo w sprawie uprowadzenia Krzysztofa, był Andrzej Pogorzelski. Był to newralgiczny okres śledztwa - porwany biznesmen jeszcze wówczas żył. Obecnie Pogorzelski jest zastępcą prokuratora generalnego w Ministerstwie Sprawiedliwości, kierowanym przez Zbigniewa Ćwiąkalskiego.
Także wysocy rangą prokuratorzy, którzy w 2004 roku bezpośrednio nadzorowali sprawę uprowadzenia Krzysztofa Olewnika, obecnie nadzorują postępowanie w sprawie śmierci Sławomira Kościuka. Powieszonego Kościuka znaleziono w celi płockiego więzienia trzy dni po skazaniu go na dożywocie za porwanie i zabójstwo biznesmena. Minister Ćwiąkalski wielokrotnie mówił, że w sprawie Olewnika nastąpiło szereg zaniedbań. Dlaczego więc ci sami ludzie nadal odgrywają kluczową rolę w śledztwie bezpośrednio związanym ze sprawą Olewnika?
Prokuratorzy, o których mowa to Bogusław Michalski (w lutym 2002 roku przeforsował zwolnienie z aresztu Edwarda Mazura podejrzewanego o zlecenie zabójstwa b,. szefa Policji Marka Papały), obecny szef Prokuratury Apelacyjnej w Warszawie i jego zastępczyni Ludmiła Tomaszewska - w 2004 roku pełnili te same funkcje, co obecnie. Obydwoje, po objęciu fotela ministra sprawiedliwości przez Zbigniewa Ziobro, zostali odwołani z pełnionych funkcji w listopadzie 2005 roku. Na swoje stanowiska wrócili, gdy szefem resortu sprawiedliwości został Zbigniew Ćwiąklski. Kolejną osobą, która nadzorowała śledztwo w sprawie Olewnika jest Alina Janczarska, była szefowa prokuratury Okregowej w Warszawie. Janczarka obecnie pracuje w Biurze Postępowania Przygotowawczego Prokuratury Krajowej i zajmuje się nadzorem nad najpoważniejszymi śledztwami. Obecnie Michalski i Tomaszewska nadzorują płocką prokuraturę, która prowadzi śledztwo w sprawie śmierci Sławomira Kościuka.
Nie wiedzieliśmy o tym, że szefem Prokuratury Okręgowej w Warszawie w czasie przekazania okupu i zamordowania brata był obecny zastępca prokuratora generalnego, Andrzej Pogorzelski. Nie mieliśmy z nim w tamtym czasie żadnych kontaktów - powiedziała `Niezależnej\' Danuta Olewnik, siostra zamordowanego biznesmena. - Naszym zdaniem ludzie, którzy decydowali kiedyś o przebiegu śledztwa, nadzorowali je, teraz, gdy wyjaśniane są błędy i nieprawidłowości prokuratury i policji oraz powiązania bandytów, nie powinni mieć jakiegokolwiek związku ze sprawą. Nawet, jeśli jeśli były to błędy być może przez nich niezawinione - dodaje.
Minister Ćwiąkalski wielokrotnie mówił, że w sprawie Olewnika nastąpiło szereg zaniedbań. Dlaczego więc po objęciu stanowiska szefa resortu awansował tych prokuratorów, którzy za te błędy, jako nadzorujący śledztwo, odpowiadali?\"

Do KJ
Autor: wiktor
2008-04-19 17:02:49
a skąd ty wiesz z ze uprzedzali o akcji cba i skąd w ogóle wiesz co sie tam działo?? byłeś tam? może masz jakieś szczegóły to sie podzial z nie szkaluj imienia ludzi anonimowo w internecie tylko publicznie wystąp w telewizji jak masz jakieś ważne dane , bo takich opluwaczy jak ty, to jest na pęczki

Do krecik
Autor: wiktor
2008-04-19 17:11:19
Bogusław Michalski to jest facet który chyba nigdzie się nie będzie wychylał bo robi pod daną władzę, ale żeby se nie zaszkodzić. Jak mu Ziobro kazał zrobic kontrolę, to on uznał w maju 2007 że zarzuty postawione Barbarze Blidzie były zasadne..lol

Watpię czy oni kiedykolwiek do czegoś dojdą, raczej płonne nadzieje państwa Olewników...

Wiktor SB-ek
Autor: CBA
2008-04-20 16:45:53
Wiktor! A ty nie nazywasz sie przez przypadek wsioch Kornatowski albo Kaczmarek i nie kryjesz swoich mocodawcow od platnika z wybrzeza? Mysle ze dojda p. Olewnik do tego kto byl zleceniodawca, bo pewno juz tacy jak ty nie beda wiecej przeszkadzac! Nie chron kolegow kapusi.

Masz rację wiktor
Autor: mike
2008-04-21 04:59:59
Ale ja myślę że będzie tak jak napisali w GW:
\"Anonimowy prokurator z Olsztyna ma inne zdanie: - Skala zaniedbań policji i prokuratury jest niewyobrażalna. Ale prowadząc śledztwo w sprawie tych nieprawidłowości, będziemy musieli za chwilę zmierzyć się z mało medialnym faktem - układu nie było. Były koszmarne błędy stróżów prawa. I był ojciec, którego charakter wkurzał śledczych. Może okazać się, że lekceważyli sprawę, by zrobić na złość bogaczowi. Moim zdaniem to jest scenariusz tak samo przerażający jak układ.\"

Mysle też że Popowski mógł sie przyczynić do śmierci Olewnika. Za dużo zaczął węszyć i porywacze już nie mieli wyjścia i zabili Krzysztofa.

Do Mike. Ty mały lewicowy Głuptasku.
Autor: Uważny
2008-04-21 16:07:25
Widzę, że kolega musi być z SLD, bo tylko komuchów kłuje bogactwo w oczy. Pan Olewnik jest Tytanem pracy śledczej, jego upór i miłość do syna doprowadziły do takiego obrotu sprawy. A tych wszystkich śledczych to na bruk i bez prawa do emerytury. Jak byś uważniej zapoznał się ze sprawą to byś wiedzial, że Krzysztofa bestialsko zamorodowano na jesieni 2003r a detektyw Popowski pracował od 2004r. Chyba pomyliło Ci się z innymi i to na pewno z kolegami z SLD.

popowski sie wykręca
Autor: gelba
2008-04-25 05:42:50
jeżdził na krawędzi prawa a nawet je przekraczał a teraz płacze po telewizjach, żałosne

Dobrze chłopak robi
Autor: Polak
2008-04-25 21:22:42
1. nie pitoli tak jak inni,tylko konkretami
2. jak dzialal na granicy prawa to to znaczy ze mamy prawo do zmiany
3. zamkneli mu usta bo bali sie o swoje UB emeryturki
4. Nie jest tajemnica,ze w KGP jest bagno
5. nie interesuje mnie to czy Popowski czy ktoś inny doprowadzi do czystek czy debaty na temat wymiaru sprawiedliwosci.
Mam prawo zyc w kraju, gdzie szanuje policjanta i wierze w jego kompetencje, gdzie ordery nadaje sie zasluzonym a nie kolesiom z partii, gdzie stanowiska sa za ciezka prace a nie z klucza.

No i chyba jednak Kalisz pomylił \"krety\"
Autor: Ozi
2008-04-29 00:52:23
Teraz widac, ze nie dosc ze wrobili porzadnego gline to i na dlugo zamkneli usta detektywowi, ktory niebezpiecznie zblizal sie do rozwiazania zagadki. Na dodatek trafnie wypunktowal bledy grupy i mogl sprowadzic sledztwo na niebezpieczne tory i uderzyc w jakas grupe interesów. Ciekawe kto stal za porwaniem? Powod? Zleceniodawca?

Zobacz również ...


menuline menuline menuline menuline menuline menuline
Wyszukiwarka

Satyra dokumentalna. Po raz pierwszy kamera zagląda za kulisy szołbiznesu w Polsce. Obok znanych postaci ze sceny muzycznej jak Krzysztof Krawczyk, Marek Kościkiewicz, Robert Leszczyński, Maciej Maleńczuk, Myslovitz , Marek Sierocki, Piotr Metz, Hirek Wrona, Michał Wiśniewski, Negatyw, poznajemy nieznanych szerszej widowni decydentów, szare eminencje polskiego szołbiznesu. Film ukazuje przemilczaną dotąd stronę szołbiznesu w Polsce, w którym normą jest oszustwo, manipulacja.


Śledczak Kamilianie Gwiazdor Pedofile
Nakręceni Pub 700 Klatka To my, Rugbiści
powered by Admin.Starla v3 CMS