menuline menuline menuline menuline menuline menuline
Wyszukiwarka

Dlaczego zawsze winny jest kierowca? 21-02-2007
Na marginesie rozpoczynającego się dzisiaj procesu Otylii Jędrzejczak. Winna? Nie winna? Czy prokuratura uwzględni w sądzie to, co w poufnych policyjnych opracowaniach mówi się wprost?

Przed sobą mam opracowanie przygotowywane przez byłego komendanta głównego policji Marka Papałę „Kierunki rozwoju Policji – Policja 2000,” z jego odręcznymi notatkami. Czas mija, ale wnioski końcowe tych opracowań są takie same. Kolejni szefowie tylko przerabiają teksty. Nie ma w nich mowy o tym, że najważniejszym problemem jest zbyt szybka jazda kierowców, brak umiejętności prowadzenia pojazdów.

W przygotowywanym przez Marka Papałe opracowaniu można przeczytać: „Nie przewiduje się poprawy bezpieczeństwa na drogach publicznych, gdyż w najbliższych latach ich stan się nie zmieni, natomiast będzie wzrastać liczba pojazdów”.

„Bezpieczeństwo na drogach jest uzależnione od następujących czynników (…):
- wzrostu liczby zarejestrowanych pojazdów(…),
- zwieszenia natężenia ruchu na głównej sieci drogowej  o 44% (w ciągu ostatnich pięciu lat);
- nierozbudowywania sieci drogowej, niemodernizowania dróg i infrastruktury drogowej, a nawet jej degradacji;
- niedostatecznego uzbrajania dróg w środki automatycznego nadzoru ruchu;
- brak stałego źródła finansowania bezpieczeństwa ruchu drogowego.”

Ani słowa o tym, co zawsze przed każdym weekendem, po tragicznym wypadku, mówią policjanci, obciążając winną użytkowników dróg.

Kto obok Otylii Jędrzejczak powinien w takim  razie jeszcze być oskarżony w tym procesie i wielu innych? Czy zawsze winnym ma być tylko kierowca?

(2) komentarzy / + dodaj komentarz
święta prawda
Autor: adam
2007-02-21 10:28:30
jak zwykle sa rzeczy,ktore nalezy przemilczec.Zupelnie jak w minionym systemie kiedy za brak pieczywa w sklepach wina obciazano klientow, bo...za duzo kupuja.A problem jest taki,ze po prostu gminy nie maja srodkow albo nie chca ich zdobywac na modernizacje drog,a chociazby zwiekszenie ilosci
sygnalizacji.Notomiast ustawia sie ciagle nowe znaki zakazow,i zaraz przy tych znakach gdzies za rogiem czeka radiowoz na latwy lop.Obrzydliwe.Chcialbym doczekac dnia kiedy bede traktowal policje jak moich,moze nie przyjaciol,ale funkcjonariuszy sluzacych obywtelom.

To nie jest
Autor: Rafal
2007-02-22 07:20:59
takie proste. Obniżenie bezpieczeństwa na polskich osiedlach wynika m.in. z nieprawidłowej pracy policji, złego wychowania, bezrobocia itd. NIe zmienia to jednak faktu, że gdy na przechodnia napada rozbójnik, prócz jego adwokata nikt nie tłumaczy jego zachowania brakiem patroli policyjnych, brakiem oświetlenia na ulicy, złym wychowaniem itd. I podobnie jest z wypadkami. To, że na drogach jest coraz niebezpieczniej nie zmienia faktu, że kierowca bez doświadczenia nie powinien wyprzedzać "na trzeciego" na kiepskiej drodze bez pobocza. Powinien spokojnie jechać 60 km/h - i wtedy nic by się mu nie stało. Sad but true...

Zobacz również ...


menuline menuline menuline menuline menuline menuline
Wyszukiwarka

Klatka – film dokumentalny. Praca nad filmem trwała od 24.10.2002 roku, zakończono ją  22 października 2003. Planowana premiera filmu - listopad 2003.
Scenariusz i reżyseria: Sylwester Latkowski; zdjęcia: Tomasz Michałowski, Karina Kleszczewska; montaż: Krzysztof Szpetmański; dźwięk: Igor Grątkowski; redakcja Jerzy Kapuściński, Grażyna Bryżuk; postprodukcja PAY studio TV; grafika: Studio Rogala: sprzęt do realizacji Mega TV; technika realizacji Sony IMX 16:9; producent wykonawczy Opusnet; Produkcja: Agencja Filmowa TVP dla Programu 2, Opusnet, T1-teraz, Sylwester Latkowski


Śledczak Kamilianie Gwiazdor Pedofile
Nakręceni Pub 700 Klatka To my, Rugbiści
powered by Admin.Starla v3 CMS